Sunday, April 11, 2010

Adakah angin perubahan sudah mulai bertiup di Negeri Sembilan?.

Salam penuh pengharapan...

Aku dan ramai sahabat-sahabat terutamanya dari Kawasan Seremban merasa gembira apabila mendengar khabar bahawa PAS Kawasan Seremban sedang dalam usaha dipulihkan kembali.

Secara peribadi, aku telah menghantar beberapa SMS kepada pemimpin-pemimpin PAS Kawasan Seremban yang berbunyi seperti berikut:

Gembira dalam hati. Seremban dan nak kembali. Hendaklah tulus dan merendah diri. Berpakat dan jangan menyusahi. Banyak masalah dapat diatasi. Tahniah dan moga diahmati. Husaini

Aku mendapat dua balasan SMS seperti berikut:

Salam. Terima kasih atas kata dan nasihat saudara. Semoga hasrat dan usaha kita untuk memajukan PAS Seremban dan Negeri Sembilan sentiasa ikhlas dan diterima Allah.

dan SMS kedua seperti berikut:

Salam, o.k. Tq

Untuk memastikan Seremban kembali pulih, semasa mesyuarat agung cawangan aku, satu usul telah diutarakan yang berbunyi "Pas cawangan mendesak BPPNS untuk mengambil segala langkah yang perlu untuk memulihkan PAS Kawasan Seremban pada tahun ini termasuk menyingkirkan pemimpin-pemimpin yang bermasalah". Usul ini ditarik baik selepas YDP kawasan memaklumkan langkah-langkah wajar telah diambil untuk tujuan tersebut. Usul ini akan diteruskan pada tahun hadapan sekiranya PAS Kawasan Seremban masih gagal dipulihkan pada tahun ini. Apa yang dikhuatirkan, jika PAS Seremban tidak dipulihkan segera, PAS Negeri Sembilan dalam kesukaran dalam PRU 13 nanti.

Aku merasa masih ada harapan dan sinar baru. Mungkin angin perubahan sudah mula bertiup. Mungkin panji-panji kemenangan PAS di Negeri Sembilan sudah mulai berkibar.

Marilah kita semua berdoa dan aku telah mulai mengendurkan kritikan terhadap BPPNS.

No comments: