Thursday, April 15, 2010

Pernikahan Tan Sri Isa Samad dengan Bibi Sharliza - Ancaman kepada PR NS.


Salam,

Saya mengucapkan tahniah kepada Tan Sri Isa Samad dengan Bibi Sharliza Mohd Khalid semalam. Tidak baik hidup membujang, dengan berkahwin terselamat sebahagian iman, itupun jika benar-benar beriman. Boleh ikuti kisah mereka di sini.

Namun begitu, saya melihat ini merupakan satu ancaman kepada Pakatan Rakyat Negeri Sembilan terutama kepada PAS. Ini adalah kerana pernikahan ini merupakan satu gabungan yang boleh mengancam iaitu gabungan antara bekas Menteri Besar Negeri Sembilan yang mungkin membuat "comeback" dengan Ketua Penerangan Puteri Umno Malaysia, gabungan antara orang kaya dengan jentera puteri, gabungan antara orang pengalaman (Baca tua) dengan muda dan gabungan antara pakar politik wang (Baca perasuah) dengan keayunan isteri yang boleh meraih simpati.

Pasangan suami isteri UMNO ini telah berhasrat bergabung tenaga untuk berkempen (Baca berbulan madu) di Hulu Selangor dan gabungan ini juga pastinya akan menggunakan segala kelebihan yang ada untuk memenangkan UMNO dan BN di Negeri Sembilan dalam PRU ke 13 nanti.

PAS mesti menguatkan jentera di semua peringkat dengan sesegera mungkin. Seremban mesti dipulihkan segera, walau dengan apa sekali kaedah yang terbaik. Kekuatan jentera PAS mesti digemblingkan sebaik mungkin. Eratkan ukhwah dan persefahaman antara Badan Perhubungan dengan Dewan Ulama' dan Dewan Pemuda PAS Negeri Sembilan. Sebarang perselisihan hendaklah diketepikan demi untuk mendapatkan kekuatan kerja secara berjemaah.

Adakah ini suatu mimpi atau mungkin akan menjadi realiti?. Semuanya bergantung kepada Rahmat Ilahi dan pemimpin-pemimpin yang merendah diri dan bertoleransi. Jika ini tidak dapat diusahakan lagi, maka pemimpin yang berkepentingan peribadi mesti disingkiri atau bersama-sama kita berdoa semoga Allah SWT mendatangkan keputusanNya sendiri.

Kekuatan jentera PAS mesti diperkuatkan dan seterusnya kekuatan gabungan antara parti-parti dalam Pakatan rakyat juga mesti diusahakan sesegera mungkin.

Segera bertindak lantaran kerana PRU 13 semakin menghampiri.

Ya Allah SWT, dengan berkat Nabi dan kekasih Mu, Muhammad bin Abdullah SAW, bantulah kami dalam usaha menegakkan Islam di bumi Negeri Sembilan ini.

Amin.

No comments: