Wednesday, September 28, 2011

Mat Sabu lagi..


Saya tawarkan Mat Sabu berceramah pada 6hb Oktober 2011 kepada Cawagan BSS tapi cawangan tuan rumah menolak atas alasan kesibukan dan kesuntukan masa. Saya tawarkan pula kepada cawangan sendiri TPS, ramai sahabat berminat.  Jadi saya war-warkan ceramah ini semalam & hari ini bercadang nak faks surat ke harakah mohon diiklankan ceramah ini.

Pagi ini PJNS @ YB Paroi @ YDP Rembau nak pindahkan Mat Sabu ke tempat yang lebih kondusif atas alasan keselamatan.

Saya benci bila keputusan telah dibuat dan telah dipersetujui tiba-tiba dapat atau memberi arahan sebaliknya. Walau bagaimana pun, Alhamdulillah sebab saya tak pening kepala kerana masa dah suntuk untuk persediaan ceramah Mat Sabu dan isteri pun nak ke Mekah 7hb Okt ini.

Kita bukan nak lawan Perkasa tetapi hak kita sebagai rakyat dan ahli Pas mesti dihormati juga.

Jamuan Raya dijamu laksa,
Laksa dimasak oleh Wak Karno;
Kita bukan nak lawan Perkasa,
Kita hanya nak lawan BN dan UMNO.

Laksa dihidang oleh Encik Amran,
Sedap terasa tidak terkata;
Apabila Perkasa beri amaran,
Adakah otamatik terlucut hak kita.

Pencuci mulut buah kuini,
Dibeli ahli pada hari rabu;
Tiadakah ahli Pas NS yang berani,
Sanggup pertahankan Abg Mat Sabu.

No comments: