Sunday, March 7, 2010

Maleh nak cakap.....menyampah

Khabarnya PAS Seremban dah nak hidup semula, dari haram dah jadi halal, dari digantung nak dilepaskan semula. Tapi bersyarat dan syarat tu tak de dalam mana-mana fasal dalam perlembagaan. Buat syarat sendiri walaupun syarat tu haram dan memang haram dari segi perlembagaan, malah Pas Kawasan boleh dan layak digantung semula kalau terima syarat itu.

Hang pa punya ka parti ini?.

Bagaimana boleh meletakkan syarat supaya menerima 7 cawangan baru untuk mesyuarat kawasan, sedangkan cawangan itu didaftarkan semasa Pas Kawasan Seremban digantung, Pas Kawasan seremban tak da....sapa buat kerja. Kalau pusat yang luluskan memang bangang, kalau pusat terima syarat ini, memang bangang.

Sepatutnya, Pas Seremban dihidupkan bukan untuk menjaga kepentingan atau "air muka" MK Ibrahim atau Zulkifli, tetapi sebagai suatu tindakan untuk meneruskan perjuangan Islam. Kalaulah tindakan bias atau tidak adil atau zalim dilakukan ketika mempunyai kuasa yang sedikit ini, aku tidak percaya jika diberi kuasa yang besar.

Biarkan sahaja Jawatankuasa yang lama menguruskan sehingga pemilihan, selepas itu terpulang kepada ahli hendak memilih siapa yang mereka yakini. Saya percaya ramai ahli baru yang tidak mengenali AJK lama, maka apa yang perlu dikhuatiri oleh pihak-pihak yang berminat dengan Pas Seremban atau dalam kata mudah, geng Zul nak risau apa... awak boleh kempen hari-hari malah sudah berkempen begitu lama.

Wakil yang sepatutnya tidak memihak mana-mana pun meletakkan syarat, kalau nak hidupkan Pas seremban mesti Zul jadi YDP untuk jaga air muka. Alahai....aku kenal kau jang.

Maleh nak cakap la....menyampah

Dipetik dari blog kafe pak andak http://motivasipakandak.blogspot.com/

No comments: