Monday, March 29, 2010

Tolak calon lobi.

Salam perjuangan...

Saya petik kenyataan Tuan Guru Abdul Hadi Awang dalam Tranungkite.com

Ditanya berhubung kenyataan Tuan Guru Nik Aziz semalam yang bersedia berundur, Abdul Hadi berkata ianya menunjukkan sikapnya yang tinggi akhlaknya sesuai dengan tuntutan Islam yang mengajar umatnya untuk tidak meminta jawatan.

"Itu satu moral yang tinggi yang sangat kami hargai. Memang kita dalam Islam diajar tidak meminta jawatan, tidak berebut jawatan dan Islam mengajar orang yang tidak meminta jawatan itu yang layak kita lantik," jelasnya lagi.

http://www.tranungkite.net/v10/modules.php?name=News&file=article&sid=3592



Kenapa akhlak tuan guru yang dikasihi ini tidak dijadikan ikutan dan pedoman?. Akhlak Nabi Muhammad SAW usah dibicarakan, jauh langit dari bumi. Pelik dan hairan aku di negeri berangka ini....

Harap presiden cermat dalam melantik Pesuruhjaya Negeri-Negeri supaya jawatan diberi hanya kepada pemimpin yang jawatan tidak diingini, diiktiraf oleh anak negeri dan ahli, merendah diri, akhlak yang tinggi serta takwa yang murni.

Harap presiden berhati-hati terhadap calon yang pandai melobi, ada kenalan rapat peringkat naib presiden dan ajk-ajk pusat parti, lemah dalam ukhwah sesama ahli, menyombong diri, hanya pentingkan diri dan kroni, berniaga urusan tertinggi dalam hidup peribadi, jutawan dan menteri tertinggi idaman dalam hati, tidak berupaya selesai masalah parti peringkat cawangan dan bahagian sendiri, kalah melawan calon tak cukup tinggi, menyalahkan orang lain sebagai penyebab kekalahan yang mengaibkan sekali.

Tolak calon lobi...

Maaf.
والله علم



1 comment:

ALI MAIDIN said...

Ada yang berarak nak jadi pj. wooo