Thursday, March 17, 2011

Logiknya PR pasti akan sentiasa kalah dalam PRU.

Keratan Akhbar Kosmo, Jumaat 18/3/2011
ATM kini mempunyai kekuatan seramai 95 ribu anggota tetap. Askar Watiah kini berjumlah 57 ribu anggota dan akan ditambah seramai 43 ribu orang lagi dalam masa 5 tahun iaitu pada tahun 2016, anggota Askar Wataniah akan menjadi 100 ribu orang melebihi anggota tetap ATM jika tiada penambahan.

Berita ini sangat mengembirakan untuk pertahanan negara tetapi bagi Pakatan Rakyat ianya adalah suatu MIMPI NGERI bila UMNO dan BN berjaya menjadikan kesemua undi Askar Wataniah ini sebagai UNDI POS. PR menghadapi masalah yang kronik dengan undi pos dewasa ini kerana PR tidak dapat berkempen secara terus dengan anggota keselamatan, apatah lagi undi pos ini juga boleh dimanupulasikan oleh UMNO dan BN dengan kerjasama ATM dan SPR untuk kemenangan mereka semahu-mahunya.

BERTAMBAH NGERI apabila Askar Wataniah yang sekarang berada di 172 kawasan Parlimen akan ditambah 100% kekuatan anggotanya dan selebihnya akan ditambah ke 50 kawasan lagi menjadikan 222 kawasan parlimen di seluruh Malaysia. Ini menjadikan kesemua Kawasan Parlimen di seluruh Malaysia akan ada keanggotaan Askar Wataniah.

Dalam keadaan MENGERIKAN INI, ditambah dengan PEMINDAHAN BESAR-BESARAN TIDAK BERETIKA PENGUNDI OLEH JPN DAN SPRM yang dapat dikesan di Selangor, PROPAGANDA MEDIA, PENYALAHGUNAAN JENTERA KERAJAAN, RASUAH dan sebagainya. Logiknya, PR sampai bila-bila pun tidak mungkin memenangi Pemilihan Raya Umum.

Sekiranya PR tidak menggerakkan jentera secara besar-besaran dan bersungguh-sungguh untuk memastikan kebejatan demokrasi ini dihentikan dan pilihanraya yang telus dapat dilaksanakan, PR hanya memasuki pertandingan dalam pilihanraya dengan ISA-SIA

Dulu, ada yang berpendapat bahawa PAS akan menang sekiranya mendapat undi bukan Melayu. Sekarang PAS bukan sahaja mendapat undi bukan Melayu, malahan sokongan dari mereka termasuk gabungan dangan DAP dan PKR. Dalam undi PR (Favorite vote) sebanyak 60% di seluruh negara dalam PRU12, PR masih mencungap untuk ke Putrajaya!. Kalah dan tetap kalah...

Banyak alasan oleh ramai ustaz dalam PAS, dari dibiarkan UMNO dan BN menang percuma, lebih baik PAS masuk bertanding dan melawan atau yang mana lebih mudarat, UMNO dan BN menang percuma atau PAS memberi tentangan walau pun kalah.... Pendek kata, akal logik aku mengatakan bahawa apa pun alasannya.... pertandingan dalam pilihanraya yang SANGAT PINCANG seperti di Malaysia kini adalah satu kerja BODOH dan SIA-SIA!.

Sudah sangat KRITIKAL dan masa juga sudah TERLALU SUNTUK, DEMONTRASI BERSIH 2 DENGAN 500 RIBU MASSA dan mungkin berkampung sekurang-kurangnya tiga hari di Kuala Lumpur perlu DIGERAKKAN DAN LAKSANAKAN SEGERA untuk memastikan KETELUSAN dalam PRU13 dan kalau tumbang kerajaan UMNO dan BN, itu adalah satu bonus anugerah Ilahi.

Pemimpin Pakatan Rakyat jangan takut untuk mencabar UMNO dan BN untuk ke jalanraya dan revolusi sekiranya itu yang mereka mahu sekiranya demokrasi tidak dipulihkan segera!.



No comments: