Monday, February 22, 2010

Jangan ada kronisme dan nepotisme dalam PAS.



Salam perjuangan,

Barah terjadi beransur-ansur. Mustahil ia terjadi serta merta kecuali melibatkan lain unsur. Mungkin ianya tidak disedari, cuma tersedar apabila kubur mengamit mari.

Amalan kronisme dan nepotisme dalam kalangan Barisan Nasional sangat membarah. Logiknya ia sukar diubati dan kini cuma pasrah. Hanya menunggu saat kematian yng hampir tiba. Kesedaran bahawa amalan ini boleh menumpaskan BN sudah tidak bermakna. Membarahnya amalan ini, pastinya dari amalan secara kecil-kecilan tanpa disedari seperti juga terbentukya sel barah pada diri.

PR dan PAS telah menang dan hampir menang di beberapa buah negeri. Kemenangan ini merupakan kepercayaan dan undian anak negeri. Yang jelas, ia merupakan suatu anugerah dan amanah dari Ilahi. Dengan kemenangan ini, terbukalah ruang dan peluang amalan nepotisme dan kronisme bertapak dan merebak dalam kalangan PR dan PAS itu sendiri.

Saya menasihati semuanya sekali, supaya memerhatikan amalan ini di dalam kerajaan negeri dan parti. Jangan biarkan amalan ini berputik. Sekiranya ianya berputik, ia akan merebak dan menghalangnya terlalu serik.


Gambar: YB Hj. Taufek Abd Ghani (ADUN Paroi) dan Ustaz Khairil Anwar Wafa (Ketua DPPNS). Tolong pastikan kronisme dan nepotisme tidak berputik dalam kalangan PR dan PAS di negeri ini.

Nasihatilah, pimpinlah dan ambil segala tindakan yang perlu untuk memberhentikan amalan ini walau hanya segelumit. Sebarang justifikasi untuk membenarkan amalan ini walau yang sangat mulus seperti "Demi untuk perjuangan Islam" mesti ditentangi. YB Taufek, ADUN Paroi mesti mengambil inisiatif terutama di negeri ini. Sebelum itu, pastikan Rembau dan Paroi tidak terpalit dengan najis ini. Semoga PR dan PAS terus maju untuk memerintah negeri tanpa adanya amalan yang kita sangat benci yang memusnahkan BN dewasa ini.

Jangan seperti 'Paku dulang, paku serpih; mengata orang kita yang lebih". Ianya akan merosakkan kepercayaan rakyat dan terpenting mengingkari dan mengkhianati amanah anugerah Ilahi.

Wallahu'alam. Mohon maaf dari semua dan Keampunan dari Allah SWT Yang Maha Mengetahui.

2 comments:

ALI MAIDIN said...

Kumpulan memuji dan memuja dah ramai. Kita mahu golongan kritikal spt tuan....

GaDgEt said...

kita mau dikalangan pemimpin sedar perjuangan itu bukan nya manis selalu tp yg byk nya pahit beronak duri... memenangkan islam amat jerih tp itu yg menambat perjuangan umpama sahabat nabi, spy tdk terpana dek ajakan dunia..