Sunday, February 28, 2010

Mari bermunajat....



Ya Allah, Ya Tuhan ku, Aku merintih merayu kepada Mu supaya PAS Negeri Sembilan dan seluruhnya kembali bersatu-padu. Kau jadikan lembut, semua kalbu-kalbu itu iaitu selembut sutera dan baldu. Agar ukhwah berpadu dan fikrah kembali menjadi satu yang telah sekian lama bercelaru. Aku memohon kekuatan dan restu untuk PAS Negeri Sembilan dan keseluruhannya untuk berhadapan dengan seteru yang satu iaitu UMNO dan sekutu. Sesungguhnya Engkau Maha Penentu.

Ya Allah, Ya Ilahi, Kau jadikan ahli dan pemimpin yang egois, mementingkan kroni dan diri sendiri terutama pemimpin parti tertinggi dalam negeri supaya menginsafi dan mengubah diri. Jika tidak, Engkau sampaikan kepada Presiden Parti yang kami telah hilang kepercayaan kepada pemimpin yang hanya pandai melobi. Kau kurniakanlah pemimpin penganti yang berintegriti kepada kami seperti al-Mahdi supaya Islam kembali tinggi dan hanya Engkaulah semata-mata manusia mengabdikan diri. Sesungguhnya Engkau Maha Mengetahui.

Ya Allah, Al-Wali, Kau carik-carikan Pakatan Rakyat ini seandainya hanya Islam yang rugi tetapi Kau kuatkanlah ia seutuh besi kursani seandainya itu menguntungkan Islam ini. Kau sisihkan pemimpin-pemimpin Pakatan Rakyat yang ada kepentingan dan agenda peribadi supaya kemenangan menjadi realiti. Sesungguhnya Engkau Maha Mengerti.

Ya Allah, Ya Tuhan ku, Kau selitkan rasa keinsafan kepada pemimpin dan ahli UMNO supaya tidak menyekutukan Mu. Bersedia dan ikhlas untuk mendaulatkan Islam tanpa ragu-ragu. Sekiranya sebaliknya, Engkau hancurkan mereka sehingga menjadi debu. Sesungguhnya Engkau Maha Tahu.

Ya, Ilahi, makbulkan permintaan aku yang dhaif ini.

No comments: