Monday, June 20, 2011

Sinar Harian banyak kes bangang!


Sinar Harian hari ini 20 Jun 2011. Banyak kes bangang!

KES BANGANG 1

Mukasurat 7.
Menurutnya (Presiden Perkasa - Datuk Ibrahim Ali), walau pun negara ini mengamalkan demokrasi, tetapi tidaklah sehingga mengajar rakyat melanggar undang-undang negara dengan membuat demonstrasi jalanan.

Bangangnya.......Mukasurat 15. Perkasa Melaka menganjurkan demontrasi jalanan juga tapi 15 minit saja!. Hahaha......

KES BANGANG 2

Mukasurat 8.
IPOH: Perhimpunan Bersih dirancang pihak tertentu sebagai jalan singkat pihak pembangkang ke Putrajaya.
Menteri Besar, Datuk Seri Dr. Zambry Abd Kadir berkata, perhimpunan itu bukti prinsip demokrasi pembangkang adalah berteraskan kepada demonstrasi jalanan selain bertujuan mencetuskan huru-hara.


Dah jenis bangang dan tak tahu malu. Muka jenis bertampal dengan kulit buaya!.  "Berkokok berderai-derai, ekor bergelumang tahi".  Belum terbukti BERSIH jalan singkat pembangkang ke Putrajaya tapi TERBUKTI yang lanun ini jadi Menteri Besar dengan jalan singkat iaitu dengan membeli ADUN Pakatan Rakyat..... Konon jaguh demokrasi tapi menang dengan curi kerusi!.

KES BANGANG 3
Mukasurat 41.
JOHOR BAHRU : Presiden Parti Bersatu India Malaysia, Datuk S Nallakaruppan..."Sejak daripada tanah air kita mengecap kemerdekaan, tidak ada demontrasi seperti ini. Saya tahu perhimpunan dilakukan ini untuk menambah baik proses pilihanraya, tetapi ia sebenarnya membawa agenda untuk mencapai matlamat Anwar".

Apa kena mengena BERSIH dengan Anwar Ibrahim dan kes mahkamahnya?. Tiada satu pun tuntutan dalam BERSIH untuk gugurkan kes mahkamah Anwar. Bengong punya Nallakaruppan.
Betul ke semenjak merdeka tiada demontrasi semacam ini. Macam mana dengan Demontrasi Baling 1974, Demontrasi Mansuh 2009, BERSIH 1.0 dan lain-lain?. Hahaha... kepala senget!

KES BANGANG 4

Muka surat 8.
Datuk S Ambiga kata BERSIH bukan suaranya seorang tetapi ramai jawatankuasa dan badan bukan kerajaan (NGO) yang terlibat.

Alih-alih dalam mukasurat yang sama, Anwar Ibrahim sendiri akan mengarahkan S Ambiga untuk membatalkan serta merta himpunan BERSIH jika Najib berjanji PRU-13 akan berlangsung cara telus.


Apa punya lawak ni... S Ambiga bekerja untuk Anwar ke?. Senang-senang je Anwar nak batalkan BERSIH.

Semenjak bila pula Najib berani dan bersungguh nak piliharaya telus. Kalau pilihanraya telus, lama dah UMNO dan BN terlingkup dan pasti akan terlungkup!.
 
Anwar dan Najib tu dulu dalam satu iaitu team wawasan, boleh percaya ke kedua-duanya ni?.
 
KES BANGANG 5.
 
Mukasurat 8.
"Hisham (Hishammudin) boleh beri sebanyak mana amaran yang beliau mahu. Ini Malaysia baru. Kami ada hak berhimpun dan dijamin Perlembagaan." katanya (Khairy Jamaluddin).
 
"Kelmarin, Hishammudin memberi amaran kepada Pemuda UMNO bahawa sayap parti itu akan berdepan tindakan tegas jika mereka meneruskan rancangan untuk mengadakan satu lagi perhimpunan pada 9 Julai ini.
Katanya, tida siapapun boleh melebihi undang-undang dan mereka perlu berhadapan dengan polis seperti orang lain."

Khairy kata Pemuda UMNO ada hak untuk berhimpun dan dijamin perlembagaan. Hishamudin kata akan ambil tindakan tegas kerana tiada sesiapa melebihi undang-undang. SIAPA YANG BANGANG DALAM UMNO NI....
 
KES BANGANG 6.
 
Mukasurat 37.
JASIN - Sektretariat Pemikir dan Perpaduan Melayu Malaysia membidas kenyataan Timbalan Presiden Pas, Mohamad Sabu yang didakwa angkuh dan menyelar tindakan polis yang melakukan ugutan mengeluarkan arahan.
Presidennya, Shahrul Azuwar Abdul Aziz berkata, Timbalan Presiden Pas itu tidak mempunyai hak untuk mempertikaikan tugas dan tanggungjawab utama polis Diraja malaysia (PDRM) menjaga keselamatan negara dari pada mereka dan anasir-anasir yang mahu menggangu gugat keamanan dan ketenteraman awam"
 

SAH BANGANGNYA...
Penjenayah kerjanya mengugut orang dan bukan kerja rasmi polis tapi kalau polis dengan rasmi dan terang-terangan mengugut orang awam, samalah macam penjenayah. Tegur polis yang dah macam penjenayah, bukan angkuh tapi berani!
Dia ni sah bangang sebab memang Malaysia negara berdaulat dan punyai perlembagaan. Perlembagaan jelas menjamin hak rakyat berhimpun secara aman. Aparah...
Yang menyusahkan rakyat bukan BERSIH tapi melaun macam si Shahrul ni, PDRM dan pihak yang membuat provokasi dan cuba menghalang perhimpunan BERSIH.
LAGI JELAS KEBANGAN SI SHAHRUL ni jika baca tulisan peguam muda dalam mukasurat 17 suratkhabar yang sama.

Gunalah akal fikiran yang sihat dan dengan banyak membaca, kemudian bacalah semua pendapat dan anda pasti tahu mana pendapat orang yang BANGANG!.

No comments: