Sunday, April 10, 2011

SMS selepas perjumpaan dengan DH BPPNS


Petang tadi ada perjumpaan di antara DH BPPNS dengan DH DPPNS. Aku keluar mesyuarat tersebut setelah sejam tetapi mesyuarat masih berlangsung. Tindakan saya ini kerana pendapat dan pandangan saya tidak didengari dan dihormati. Selepas keluar mesyuarat aku SMS kepada seorang pemimpin kerdil Negeri Sembilan yang lain. Begini bunyinya:

AKU:
Salam. Teruk aku kena. DPPNS hanya Ust Khairil dan aku shj. 2 lawan 9.

PEMIMPIN KERDIL LAIN:
Apahal kau tak bawa semua pemuda.

AKU:
Pemuda = pemudi. Aku kesian kat ustaz, terkebil2 kena hujah bodoh PJ. Aku keluar awal sbb mesy x de adab. PJ membebel hentam pemuda dan aku hampir 1 jam, aku diam dan hormat. Aku baru brckp bbrp minit, PJ menyampuk & kemudian Zakaria Khalim (TPJ I) pula menyampuk. X nak dengar & x hormat pendpt aku, aku kluarlah. PJ ugut aku, Cikgu Hassan (Ketua Penerangan BPPNS) kata aku pengecut. Tinggal ustaz sorang2.

PEMIMPIN KERDIL LAIN:
Aku dah agak mcm tu. AJK pemuda lain tak dtg apasal

AKU:
Baik x payah dtg kalau mesy mcm tu. X de adab. Jadi gaduh jer nanti

PEMIMPIN KERDIL LAIN:
Ha ha. Pemuda memang bagus, beradab. Lps ni kau org gerakkan tenaga utk buangkan org2 tak beradab tu

Nota:
Mesyuarat untuk membincangkan kenyataan akhbar Ketua DPPNS tetapi isu blog aku dan serangan kepada pemimpin Negeri Sembilan lain yang menjadi isu utama. Aku tak diberi peluang dan ruang untuk bercakap, berhujah dan memberi pendapat dalam forum sebegini yang julung-julung kalinya aku dapat hadir. Insya Allah aku akan terus menulis dalam blog ini kerana inilah satu-satunya ruang yang ada untuk ahli seperti aku di Negeri Sembilan ini terutamanya untuk memjawab tuduhan dan hujah PJ terhadap aku dan blog ini.

Ikuti adab-adab dalam mesyuarat/ syura/ perjumpaan di sini.

Mohon maaf. Wallahua'lam.

4 comments:

Anonymous said...

yang kau pergi pasal? buang masa...

nak gaduh dgn org mcm tu. aku dgr pemuda yg boikot perjumpaan tu

sokongpr said...

walak sheikh!!!!

Woooo

Ahmad Farid Fadhli said...

entah ape PJ n9 ni... tulh nk kejar sgt pgkt... lma2 n9 hncur dek perangai PJ n kuncu2'y...

izamri bin med said...

salam,ana cadang kan tuan WALAK ajelah pada pemimpin yang ada,selagi mana dia tak membawa kepada yang sesat.takut nanti, ianya memberi ruang dan peluang pada pihak lawan menabur fitnah. ana pun sedih dan kecewa ada pihak yang pernah jadi PJ utk sepenggal menjadi duri dalam daging ke dalam jemaah.dan berharap agar mana2 sahabat yang tak dapat maklumat yang tepat dan situasi sebenar,tak payah lah nak mengeruhkan keadaan yang tak keruh itu.Fitnah itu benda yang tidur,tak perlu ia di kejutkan.cuma muasabah diri.