Sunday, May 8, 2011

SELAMAT HARI IBU.


Aku sms kepada ramai ibu-ibu hari ini untuk mengucapkan "SELAMAT HARI IBU". Antara sms yang menarik:

1) SMS kepada ibuku sendiri:
Salam. "SELAMAT HARI IBU". Terima kasih kerana menjadi ibu kami. Tk
SMS tidak berjawab lalu aku telefon ibuku dan ternyata ibuku keletihan dan keseorangan di kampung dan didoakan aku sejahtera dunia akhirat. Cukuplah doa ibuku untuk diri ku ini.

2) SMS kepada isteriku:
Slm. "SELAMAT HARI IBU". Terima kasih kerana menjadi ibu kpd anak-anak kita.Tk
Isteriku balas :Terima kasih atas ingatan, doakan ani jd ibu yg terbaik. br lepas sedut gas kat klinik. br lega sikit dah dpt penyakit baru, asma.
Pengorban isteri ku untuk aku dan anak-anak cukup hebat sehingga kesihatannya terganggu. Terima kasih sekali lagi.

3) SMS kepada Zulfah, teman sekuliahan di UKM.
Slm. "SELAMAT HARI IBU'. Semoga menjadi ibu mithali. Tk.
Jawapan Zulfah:
Tks moga apa yg abg katakan akan menjadi kenyataan. tapi ibu sya bru je pgi buat selama2nya pd 30hb April 2011.
Jawapan saya:
Zulfah masih ada masa & peluang. Jadilah ibu yg terbaik. Anak yg baik bukan shj berbakti ketika ibubapa masih ada, ttp ketika mereka sudah tiada. Ibu mmg terbaik utk kita. Jadi berdoa, solat hajat dll untuk kesejahteraan mereka. Bacalah al-Qur'an, zikir, sedekah, umrah, waqaf dll & hadiahkanlah pahalanya kpd mereka. Moga mereka dipermudahkan dlm segala urusan di dlm alam barzakh dan akhirat nanti. Insya Allah.

Semoga kita menjadi anak yang berbakti kepada ibubapa semasa hidup mahu pun ketika mereka sudah tiada. Janganlah kita menjadi anak yang disesali kelahirannya. Insya Allah swt.

No comments: